söndag 17 mars 2013

Bland kobbar och skär

Bohuskusten hamnar på 7:e plats i världen när det gäller vildmarksplatser.
Instämmer till fullo i detta.

Jag får tacka för att jag fått uppleva denna del av Sverige under många år.
Mina föräldrar tog med oss barn dit tidigt.
 I början var vi i Fjällbacka några år. 
Sedan blev det Orust.
Slutligen landade de 1970 in norr om Strömstad på Sveriges västligaste camping Kungsvik.

Båt inköptes som lades i hamnen.
Många blev fisketurerna bland kobbar och skör.
Men även en och annan landstigning för bad.


Här i Jönköping har vi vildmarken mitt inne i stan.
Rocksjön bjuder på stillhet på sina spångade leder.





6 kommentarer:

ansepanse sa...

vildmarksplatser gillar jag bäst av allt :) 7:e plats, inte illa
kramar

Anonym sa...

Hej du,,Där håller jag med dig,,Bästkusten är underbar,senast jag upplevde den var en vecka på Brännö för något år sen,Orust har jag oxå varit ett antal dagar på,,Njuter nu när jag tänker tillbaka..Haé Kram.

Ama de casa sa...

Det är verkligen fint på västkusten :-)

♥ Carina ♥ sa...

Fjällbacka... har du läst Läckbergs böcker?

Sv: Du får ta nån väninna och gå och kika på filmen :)

Anonym sa...

Min fosterfar kom ifrån Sannäs som ligger mellan Tanumshede och Strömstad. Vi ska se om vi kan åka ner till gravarna i år då båda mina fosterföräldrar är begravda där. jag har inte varit i Bohuslän på 33 år alltså när jag var 15 så det är nog dags.

Mita sa...

Det är fint på västkusten helt klart.Men i mitt hjärta finns bara den norrländska storslagna naturen..
Kramar**