måndag 18 mars 2013

Skjut inte upp viktiga saker

- 7 grader och det ser ut att bli en fin dag.

Efter den sista kylan så är Vättern på väg att lägga sig här nere.
 Det händer inte så ofta men i år verkar det vara dags.

Stackarna som bor inne i stan får då en kall vår. 
Isen kyler ner innerstan.

Våren är på väg men ett litet bakslag är lovat i morgon. 
Till vad nytta undrar jag.
Varför skjuta upp det som ska komma.
Särskilt när det gäller en så viktig sak som våren.

Men kunde jag skulle jag skjuta upp arbetet en liten stund.
Just nu känner jag mig inte mogen för detta.
Det är bara att ta tag i livet och inse att vissa saker väntar inte.







2 kommentarer:

Siita sa...

God morgon. -8 här med tror att Klara kommer, inte vaknat än bara. Kram

Melody and M.E sa...

Usch så kallt det ser ut på fotot!
Här på sydkusten väntas snöstorm i kväll och vi
vill verkligen reklamera denna mars månad!
Kram
Melodys matte