fredag 8 mars 2013

Hu då!

Hugo Chávez ska balsameras och visas upp.

Hur kan man ens komma på tanken. 
Är det hans eget påhitt kan man undra om han hade allt för stora tankar om sig själv och är det befolkningens idé så undrar jag vad han själv skulle säga om påhittet.

Här hos oss har vi ju inte öppna kistor utan det ev. avskedet tas innan begravningen.
När jag sen pratar med en del av mina vänner från andra länder blir de förvånade när vi har locket på under begravningsakten.

Själv skulle jag absolut inte att jag hade öppen kista.
Minns mig som jag var levande och inte i döden.



DN   AB  SvD

3 kommentarer:

Anonym sa...

Morron! ja det är nog lite utav det du skriver här. Kulturellt skulle jag tro och kanske så stog det något i hans testamente. Ha det bra !

Siita sa...

Jag är nog för en stängd kista oxå. Mycket mera sorgligt med öppen, svårt nog ändå. Kram

Gilla sa...

Jag skulle inte heller vilja visas upp, när jag är död. Men folk får gärna minnas mig som den jag var. Tack!

Sv: Det var roligt att du tyckte om mina/Yvonnes bilder. Du kan ju jämföra hur de såg ut före och efter. Hon lånade bilderna från dagen före och förbättrade dem.

Vi har redan varit ute i blåsten, men det kändes inte så kallt, som när jag var ute med Baloo i går kväll. Då borde jag ha pälsat på mig ännu mer.

Kram/Gilla