tisdag 21 maj 2013

Mål i mun

Jag var på vårdcentralen med min fot i eftermiddags.

Det såg ut som ett bett med en svart prick i och runt den svarta pricken var det en mörkrött litet fält.
Sen var det svullet, varmt och ljusrött som en handflata runt ankeln.
Mina arbetskamrater som såg foten beordrade upp mig till läkaren.

Men herre Gud . Hon måste ha varit blind.
Är du svullen och röd tycker du frågade hon mig.
Hon upplyste mig om att så inte var fallet utan att vristen såg precis ut som den andra.
Som sagt hon var nog halvblind.

När jag sedan upplyste henne om att jag hade Leukemi och inte skulle ha några infektioner skrev hon ut Kåvepenin,
När mina arbetskamrater fick höra läkarens åsikt skakade de bara på huvudet.
Hon var som sagt halvblind för inte kan man missa utseendet på min vrist med normalsyn.

Det är tur att jag har mål i mun och stod på mig.
Men hur går det för den som av respekt för läkaren håller tyst och lider?

2 kommentarer:

MICKAN from QUEENS FIELD¸.•°`♥✿⊱╮ sa...

Sånt kan verkligen vara jobbigt. Glasögon eller hur var det med ögonmåttet?

Siita sa...

God morgon. Vilken tokig läkare du träffade. Jag fick en trevlig kille jag. Kram