torsdag 6 juni 2013

Gult och blått på mitt sätt.

Här ska det njutas av det fina vädret och tänk vilken tur att Nationaldagen infinner sig samtidigt.

Mitt sätt att fira dagen idag blir att vända ansiktet mot den GULA solen på den BLÅ himlen.
För mig är Nationaldagen inget jag får några extra känslor för.
Midsommar däremot är Svenskt så det förslår.

En liten tur i skogen men där tänker jag akta mig för de små vilddjuren.
Tänk vilka sjukdomar de där små djuren bär med sig.

Tala om farliga djur.
Vilka?
Fästingarna så klart.

Efter att ha haft Borrelia två gånger så kan jag säkert ge mig katten på att den nya smittan hittar mig den också.

DN  1    SvD  1 2

2 kommentarer:

Yvonne ♥ sa...

Det verkar som om de små krypen älskar dej!Damen var envis,men vad hade hon gjort om vi nu var allergiska??Jag funderar på vad jag ska frossa i! kram!

Ama de casa sa...

Precis! Midsommarafton borde ha blivit nationaldagen - finns det nåt svenskare? Och dessutom är ju alla redan vana att fira den dagen :-)