lördag 13 juli 2013

Apoteksdöd?

Apotek för alla.

Efter att apotek i glesbygden läggs ner har ett upprop startats.

Samtidigt som glesbygdsapoteken läggs ner så har det startats många nya i Stockholm.
Men det spelar ingen roll hur många Apotek vi har när de inte tar hem medicinen man behöver.

Återigen tar jag upp frågan om de privata apoteken över huvud taget får vägra ta hem medicin som är dyra.
Mitt närmsta Apotek hänvisade mig till att åka vidare för de kunde inte ta hem min dyra Leukemi-medicin.
De var inte garanterade att jag hämtade ut den.
Trodde de verkligen att jag tänkt strunta i att ta min bromsmedicin?

Jag stöder verkligen uppropet.
Glesbygen behöver sina apotek och apoteken ska inte kunna vägra expediera en kund.

AB

1 kommentar:

Anonym sa...

Mors..Nu är det slut på kompledigheten för denna gång,,vi har haft en jättemysig vecka uppe i norrland,,vi kom hem till Vreta i går em,efter 7,5 timme i bilen,,lite mör blir man,, så blev vi bjudna på grillade kycklingspett jättegott.Åker hem fram mot lunch.Ja det är för jävligt att många av dessa privata aktörer tänker mer på profiten än att tillhandahålla de preparat vi kunder behöver .Haé Bra.