tisdag 2 juli 2013

Inte förvånad

Arbetsförmedlingen får bottenbetyg i en ny SIFO mätning.

Kan jag tro.

Efter att ha sett hur det fungerar på nära håll kan jag bara skaka på huvudet.
Vad gör de då?

Inget enligt mig.
Förutom då att den arbetslöse måste anmäla sig dit för att få sin A-kassa.

Angela Bermudez  är just nu ute och flirtat till arbetsgivarna.
Almedalsveckan ? Jo,jag tackar. Där är säkert många arbetslösa och arbetsgivare.
Men så är hon ju också duktig på att lägga pengar på strunt.

Se i stället till att pengarna också går till att hjälpa den arbetslöse.
Varför ska den arbetslöse hålla koll på alla bemanningsföretag och söka efter arbeten som är lediga.
Det borde finnas  en instans (AF) dit alla lediga jobb måste rapporteras.


SvD   DN  1   Skånskan

3 kommentarer:

Siita sa...

Sa en gång till en på en omskolning jag gick. Jag har ju sökt på AF. Svaret blev, har du någonsin hör nån som fått jobb genom dom. Haha Kram

ansepanse sa...

det förvånar mig inte heller
kramar

Veiken sa...

Skrota arbetsförmedlingen i den form den har nu! Stackars alla arbetslösa... KRam