lördag 6 juli 2013

Toppen

Toppengott väder och 1:a dagen på min huvudsemester.

Nej, jag har inte tänkt skicka toppen på kroppen på semester.
Huvudet får allt vara där resten av mig är..
Men jag kan inte garantera att huvudet är med hela tiden ändå.

Har jag semester så har jag.
Och just mitt huvud behöver vilan mer än något annat.
Så är det för oss som inte har kroppsarbete.

Men när huvudet har semester så kan botten ta vid och göra rutinarbete.
Typ trädgårdsarbete.

Arbete där hjärnan går på sparlåga.

Och i solstolen behöver verkligen inga hjärnceller arbeta.
Där hittas jag säkrast de närmsta dagarna.




2 kommentarer:

Gilla sa...

Så skönt för dig att semestern börjar idag. Hoppas att vädret blir lika vackert i fortsättningen som din bild visar.

Sv: Du behöver inte vara avundsjuk på glassen. Det är bara att köpa en själv och sätta dig i solen och njuta av den. Jag vill inte vara elak, som jag hoppas att du förstår.

Kram/Gilla

Siita sa...

Hejsan. Har suttit ute på altanen o ätit mat o druckit kaffe med dopp. Hade besök av äldsta barnbarnet o hennes kille. Fick beröm av han för maten, det godaste han ätit på länge. Jag växte en halv meter då. Ha det gött i Klaras sken. Kram