torsdag 1 augusti 2013

Kinkigt

Efter den sista tidens värme är alla fönster öppna och det märktes.
Det kändes lite småkyligt i huset nu på morgonen.

Men det ordnar sig säkert frampå dagen för himlen har en klart blå färg.

Jag slutar 14:15 i dag och om Klara är kvar så tänker jag sitta i solstolen och gosa i hennes strålar.

Men först jobb.
Även gårdagen var lugn.
Men jag vet att det är lugnet före stormen.
Snart så köar de som avslutat Ramadan säkert utanför.

Just nu får de endast äta och dricka mellan ca 22:00 - 02:00.
Undrar om de inte är kinkiga efter en lång dag utan mat och dryck?


Lukas får mat av mig när matte är på semester.

4 kommentarer:

yvonne sa...

Godmorgon! Här är det sol och 20 +. Ha en bra dag! Kram!

Siita sa...

God morgon. Idag när jag vaknade så var det 10.8 grader bara. Men nu som då skiner Klara. När sluta ramadan? Kram

Hebbe sa...

Här har det varit ömsom Sol-Mulet-Regn-Sol-Mulet-Sol-Mulet-Regn.Haé Kramen!

Veiken sa...

Det är fullständigt vansinne att fira Ramadan mitt i sommaren. hur gör muslimerna på Nordkalotten?
Jag har jobbat med en tjej en gång under sommarramadan och det vill jag aldrig vara med om igen...... Stackarn var hungrig, hängig och allmänt otrevlig på eftermiddagen och tyckte vi skulle ta ett extra tag, för hon orkade inte. Jag förstår fullkomligt hur hon kände sig, men det kanske var dags för semester eller tj. ledigt! Kram