fredag 2 augusti 2013

Trögt

Sista dagen i första arbetsveckan efter semestern.
Tänk att en vecka kan gå så sakta.
Lite att göra och dagarna kryper fram.

Men tänk också så fort man är inne i jobbet igen.
En timme efter början och det känns som man inte varit ifrån arbetet.

Den här veckan har jag letat jobb både åt mig själv och mina arbetskamrater.
Vi har suttit vid var sin dator och gått igenom listor av allehanda slag.

Bara en halv dag kvar och nästa vecka kommer det tillbaka lite fler av mina arbetskamrater.
Kanske blir det ett högre tryck då.

I varje fall på Torsdag.
Vad jag fattat har Muslimerna fått reda på att då slutar fastan.
Det sitter någon snubben nånstans och tittar på månen och sen talar han om när fastan slutar.
Min tanke är att i dessa tider har man väl bättre vetenskap om hur månen och solen står.

På torsdag är det fritt fram för dem att söka hjälp för sina tandbesvär.



6 kommentarer:

Anonym sa...

Mors..Ja nu får vi finväder några dagar..
Dom har tur dom som har någon som talar om att det får ätas igen..
Jasså du letar jobb,,det gör jag oxå ibland,jobb som jag kan skjuta upp till en annan dag..Haé Kram.

yvonne sa...

Godmorgon!Ska du byta jobb?? Pelagon är snyggare ,och så kan vi dricka upp ölen själva! Ha en bra dag! Kram!

Ama de casa sa...

Jag tror att jag ska införa delar av Ramadan. Att inte besöka tandläkaren passar mig perfekt!
Men det där med att fasta...
;-)

Anonym sa...

Nog faller man tillbaka alldeles för fort.... Men jag har hört att man bara ska jobba 60% av sin vanliga kapacitet första veckan och sedan sakta trappa upp :D

Siita sa...

Den 19 aug ska jag till tandhyginisten o ta tandsten. Klara skiner så fint. Kram

Veiken sa...

Det är jättetråkigt att bara sitta och vänta när inget händer på jobbet!
Tur att det finns folk som inte är handfallna, utan raggar jobb då! Kram