torsdag 8 augusti 2013

Pyssel vid regnigt väder.

Vad gör man då när det bara regnar?

Här bakas det.
Två sockerkakor är i ugnen och deg till småkakor ligger på svalning.

Vi ska egentligen inte ha ngt sådant sa gubben när han tyckte vi skulle baka,
 men det kan ju vara bra att ha om man får besök.

Om jag känner min käre man väl så är kakorna uppätna när det eventuella besöket hittar hit.

Om ni inte tror mig läs dottern Sassas kommentar.
Många var gångerna då barnen bad mig gömma deras godis för pappa.




4 kommentarer:

Sassa sa...

Han är den mest sockerberoende och sötsaksgalna jag träffat.
Kommer fortfarande ihåg alla chokladkakor han "råkade" äta upp som var mina när jag var liten...

MICKAN from QUEENS FIELD¸.•°`♥✿⊱╮ sa...

Hahaha ... han kan nog inte hjälpa att det blir så för han måste ju njuta i allra högsta grad av allt det goda :)

Veiken sa...

Hahaha! Vilken härlig kommentar från din dotter. Hon ska ha tack för ett gott skratt!
Svar: Jag röstar rätt - enligt mig själv och dig också tror jag! :) Kram

Aurora sa...

Glöm inte de gånger ni bad mig att gömma ert godis så att pappa inte hittade det.