söndag 11 augusti 2013

Stackars syrran!

I dag har åskväder drabbat i stort sett hela Sverige.

Vi har bara hört två muller tidigt i morse.
 Men så sa jag också ifrån att här skulle inga efterfester hållas.

Hos vännerna nere i Skummeslöv åskade det hela natten.
Deras livs längsta åskväder.

Sen har Tor varit som Jultomten. 
Överallt på en och samma gång.
Det vet i katten hur det fungerar men klarar tomten det så gör ju Tor det också.

Syrran i Söderhamn har haft besök av honom hela dagen. 
Sist jag hörde ifrån henne skulle hon ut och fotografera eländet. 
Det är visst mycket vatten i släptåg med ovädret.

Kan till slut upplysa om att här skiner solen just nu.

Ros från mitt besök på Rosariet här i Jönköping




4 kommentarer:

Anonym sa...

Kväller,,Ja det vill jag lova här har den rackaren bullrat och blinkat med blixtlampan hela eftermiddagen,,sen verkar han ha spillt som tusan när han vattnat sina ägor..Huváligen.
Ja det blev förbaskat gott,tror att äppeldrickan gjorde susen..Haé Kram.

Veiken sa...

Där jag har varit har vi fått några droppar. Lite moln och lite sol och ca 20 grader. Ingen åska här inte... :( Kram

Ama de casa sa...

Men? Då fick du alldeles för lite åska då... Stackars dig!
:-)

MICKAN from QUEENS FIELD¸.•°`♥✿⊱╮ sa...

Hahahah .... han är flitig med hammaren :)