måndag 12 augusti 2013

Kan ni ni fler?

Vaknar till att regnet börjar smattra på fönstret.
Men eftersom den blå himlen syns mellan molnen verkar inte regnet bli långvarigt.

Det får gärna regna när jag jobbar.
Bara det inte kommer så mycket att jag får taket i huvudet.
Kan inte glömma byggkillen som var där och sa att hela takkonstruktionen var rutten och behövde bytas.

Det är alltså måndag morgon och just Måndagar är de jobbigaste på mitt jobb.

Det är bara att bita i det sura äpplet.
Ta tjuren vid hornen.

Fler ordspråk som gäller?


7 kommentarer:

Anonym sa...

Morron ! Nja flera ordspråk finns det men om dom passar till just Måndagar och jobb tror jag inte. Ha det bra !

Siita sa...

God morgon. Den här kan jag: Ta fan i båten o ro han i land. Kram

Skruttmärtha sa...

Kan inga ordspråk som passar på en måndag.

Sv: Det var premiär för mej att äta kvarg. Vaniljen var god tänkte på mjukglass. Kvarg är mer krämig. Stor skillnad i konsistensen på kvarg och keso.
Kram

diana sa...

Svar: Hur hanterar ni om det kommer in någon och säger att han/hon (jag fixar inte hen) är papperslös? Kan man med att neka även om man är säker på att personen ifråga ljuger?
Jag tror att hela systemet kommer att braka ihop tyvärr och många, många hamnar i kläm. Som med fas 3 ungefär.

Anonym sa...

Just därför tog jag semester måndag och tisdag åxå :D

Ama de casa sa...

Man sk ainte ropa hej innan dagen är över. Den kan bli mycket bättre än man tror!

(Nypåhittat... ;-) )

MICKAN from QUEENS FIELD¸.•°`♥✿⊱╮ sa...

Att ta dagen som den kommer är ju inte helt fel :)

Är det hos dig snickaren sa det om taket?