fredag 9 augusti 2013

Tråkigt men gott

Jag har suttit en lång stund och rensat kantarellerna vi plockade igår kväll.
Det är det tråkiga arbetet med svampplockning.
Men det är ju så gott att äta i alla former.
Och Nyttigt.
Efter alla grönsaker som förstås är nyttiga som attan kommer kantarellerna på 11:e plats.

1. Gröna blad som spenat, mangold och nässlor
2. Gröna bönor
3. Broccoli
4. Gröna ärter och sockerärter
5. Avokado
6. Vita bönor
I
I
I
11. Kantareller

Förutom att de är nyttiga så är de gratis för oss som kan ta oss ut i skogen.
Ut och plocka och få samtidigt nyttig motion.

3 kommentarer:

Mita sa...

Jag är ingen större älskare av grönsaker,men visst,jag äter tomater och paprika det gillar jag,
Svamp plockar jag inte längre,behöver jag så köper jag det på torget eller i affären..*L*..
Det är nyttigt att röra på sig,men jag får en hel del promenader ändå under dan..*
Kramiz♥

Camilla sa...

Det där fixar Gubben. Jag..jag sitter hellre här ;)
Kram!

Anonym sa...

Blir lite grön..... Här är de länge än innan de kommer kantareller....