måndag 26 augusti 2013

Vilken värld lever de i?

Är det så att så fort man börjar "komma upp sig" så försvinner verklighetsanknytningen?

I dag kommer det besked att AF-ordförande Christina Johansson (M)  sitter på dubbla stolar och därmed har dubbla löner.
Hur ska nu regeringen lösa det här problemet?
Det gick ju inte att tysta ner Bermudez-Svankvist skandalen och det går inte nu heller.

Jag undrar om inte regeringen har tillsatt en grupp som ska försöka hitta skandaler i oppositionen.
Och tänk. 
Den som söker finner brukar det sägas.
Varför skulle de inte hitta något som kan få blickarna från deras "läger".
Ingen är ju felfri.

Återigen undrar jag varför de knuffas snett uppåt när de misskött sina jobb.
En vanlig "Svensson" hade fått ge sig ut på arbetsmarknaden och söka nytt arbete.
Och!
De ska söka i hela Sverige.




SvD  1   AB    DN    1

1 kommentar:

Veiken sa...

Oj, så fint du har fått härinne! :) Jag trodde först att jag hade kommit fel.
Jag undrar om dom tävlar i att sno mest från skattebetalarna. Idioter.... Kram