söndag 1 september 2013

En trosfråga

Söndag och vilodag.

Jag sitter och tittar på ett program om Muslimer i Sverige.
Kan bara säga att jag är glad över att jag inte är Muslim.
En sån massa uråldriga regler som ska följas.

Men vi ska också veta att det i Sverige finns massor av muslimer som är troende på samma sätt som flertalet Svenskar är kristna.
Vi är nog många som går till kyrkan vid dop, bröllop och begravning.
Vi är kanske inte troende men har de kristna värderingarna med oss.

Hur är det?
Springer ni i kyrkan varje Söndag?

Sist jag var på kyrkogården var på min fasters begravning i somras.
Östra kyrkogården här i stan är superfin.
Minneslunden ligger i en av dalgångarna.

Lummigt och grönt vid urnlundarna

Lite konstiga träd finns där också





9 kommentarer:

yvonne sa...

Jag går inte i kyrkan ,men tror på bibeln och dess budskap.....Jag hoppas att det är någon som vet vad det är för buske! Ha en bra dag.Kram!

Anonym sa...

Hej du..Ja det gäller att vara beredd på att prestera skrämselhicka,så Moa blir glad,,hon har testat många gåbger,,jag tror jag lyckats bli rädd varje gång..
Kyrkan den besöker inte jag så ofta,det blir vid skeenden inom familjen,dop,konfirmation etc..Haé Kram.

Ingrid sa...

Med föräldrar som var engagerade i kyrkan fick man allt lite med i bagaget... MEN jag är dålig på det där eller hur man ska säga. Barnen är döpta och konfirmerade mycket mer är det inte.

Carina Sjölund sa...

Jag brukar inte gå i kyrkan. Bara när det är bröllop, begravningar och dop.
Kramen i regnet♥

Ama de casa sa...

Senast jag var i kyrkan var när Anders pappa begravdes.

Eller nu ljuger jag. Jag har varit i flera kyrkor efter det, men det är bara för att titta på själva kyrkan i sig, inte för att jag tror på Gud. Det var måååånga år sen jag gick ur Svenska kyrkan.

ansepanse sa...

jag/vi har gått ur svenska kyrkan, det är väl svar nog kan jag tänka :) annars går jag gärna in i kyrkor som vi åker förbi på resor eftersom det finns så mycket vackert att se och det är historiska värden i många kyrkor också
kramar

Melody and M.E sa...

Då kan jag berätta att jag i kväll besökte kapellet här på Idre fjäll! Alldeles själv stod jag framme vid altaret av sten och läste den uppslagna sidan i Bibeln.
Såg ut genom fönstret utöver fjällvidderna och kände
vilken gåva det är få leva och vara frisk!
Kram
M.E

Veiken sa...

Jag går ofta till kyrkor när jag är utomlands. Här hemma blir det på dop begravningar osv... Kram

Fenixmonas sa...

Jag går , precis som de flesta andra, i kyrkan vid dop, bröllop och begravningar. Fast jag besöker gärna olika kyrkor för att fota o njuta av all prakt. Gick för övrigt ur svenska kyrkan för många år sedan. Kramiz