lördag 26 oktober 2013

Ovädersmänniska

Hur vet man att det är höst?
Jo , grannens kanin Lukas har fått flytta inomhus.
Dörren till hans sommarbur är stängd.

I dag ska jag fortsätta pyssla med ungarnas Julklappar.
Ett litet projekt jag har nu.
Annars är jag absolut ingen pysselmänniska.
Gubben har bowlingmatch fram på eftermiddagen och då hänger jag med dit och hejar.
Det är mer i min stil.
Blåser det inte för mycket blir det även en promenad utmed sandbankarna.
Men det kan ta i där högt över Vätterns vatten och fritt för blåsten norrifrån att ta fart.

På tal om vind. 
Årets första höststorm är på väg.
Härligt.

Jag är en ovädersmänniska och älskar när vädret bjuder på dramatik.



5 kommentarer:

TantGlad sa...

Jag gillar åkso oväder faktiskt men inte om det stormar FÖR mycket då blir jag orolig över vad som kan hända och förstöras.
Ha en fin dag nu!

Anonym sa...

Jaaa...Vädrets dramatik kan vara riktigt häftigt & Vättern är allt "grym" ibland/Kram <3

Siita sa...

Hejsan. Blåst o regn här men inte så kallt. Vill inte gå ut mera. Var till LIDL o handlade bara. Kram

Ama de casa sa...

Då skulle du inte trivas här - här är det mest sol ;-)

Tomtan sa...

Väder är som bäst när de är dramatiskt!!!! Håller med fullständigt!
Kommer ihåg i vintras när jag gick till jobbet. De var snöstorm på tvären och en kamp att komma fram. Väl i närheten av skolan ska jag passera en väg... Ja sådär lite på tvären, när man inte har några barn som ser :D Tittar lite så där som man gör och mitt på vägen blir de helt ljust! Vart kom den bilen ifrån???? Fast de var ingen bil. De var blixten!!!
JAg menar snöstorm och åska med blixt och dunder på samma gång!!!!1 HÄFTIGT!!!