fredag 25 oktober 2013

Slut på fastan

Sovmorgon har det varit här.

Min chef bytte sin långa fredag med mig. Egentligen skulle jag arbetat länge nästa Fredag.
Var så god säger jag.
Jag arbetar mycket hellre längre den här Fredagen.

Lönedag i dag för de flesta. 
Det betyder att affärerna kommer att vara smockfulla i eftermiddag.
I går när vi var och handlade ekade det däremot.
Jag har aldrig förstått det där med att shoppa intensivt när pengarna trillar in och sen suga på ramarna dagarna innan lön.

Själv ska jag i helgen hålla mig ifrån allt vad affärer heter.

Både jag och gubben har bowling i helgen.
Det blir till att tillbringa lite tid där.

Väder idag?
+8
Gråmulet.
Blåst

Kanalen mellan sjöarna i stan

1 kommentar:

Ama de casa sa...

Den som spar den har sin korta fredag kvar :-)

Ha en skön helg!