fredag 15 november 2013

Helg!

Då är vi där igen.
Veckans sista dag och sen tar helgen vid.

Skönt efter en lång vecka och även välbehövligt.
Lite lön för mödan med att komma iväg till jobbet varje dag.

Tids nog blir även jag pensionär och har ledigt för jämnan, 
Men än så har jag ett jobb som ska skötas.
Vem vet. 
Med dagens planering från de som bestämmer kommer jag säkert att få arbeta alldeles för länge.
Jag kan se mig själv komma i korridoren med rullatorn.
En samling överåriga arbetar medans de unga går hemma och vill arbeta.
Unga som har kommit in i fel rytm här i livet.
Det är lätt att de får fel vanor och att bryta dem kan vara svårt.

Kommer morgondagens ungdomar fatta att om de ska få mat på bordet måste de arbeta för det?
Att man måste ta sig till arbetet även om man hellre vill vända på sig i sängen när "klockan" ringer.
Belöningen med helg kanske har förlorat sin innebörd.
De har tagit helg ordentligt. (för jämnan)



Inga kommentarer: