fredag 14 september 2012

Resterna är här

Det blåser i trädtopparna. 
Mitt morgonkaffe intas med utsikt över skogen och träden dansar rejält.
Rester från ett stormväder över USA sägs det. 

Jag slutar arbetet redan vid middagstid i dag.. Därefter blir det shopping en stund och sen är det fotbollsmatch i kväll. Sonen drar på sig matchstället och jag ställer mig i kiosken. 

Har inte en tanke på att se matchen från sidlinjen idag då regnet spås vräka ner. 

Man behöver ju inte söka upp sjukdomarna. De kommer säkert själv men blöta och kyla kan förvärra dem.



8 kommentarer:

Yvonne sa...

Godmorgon! Hoppas att det blir uppehåll ikväll!!Du får göra glass m stekta äpple ikväll och ha som fredagsmys!! Ha en bra dag! Morgonkram!

Sand mellan tårna sa...

God morgon!

MICKAN from QUEENS FIELD¸.•°`♥✿⊱╮ sa...

Det skulle man ju kunna tro om blåsten vi har. Jag vet en som pratar om den iallafall och det är Rex här hemma, han ligger och ylar när det blåser ute ... :D


Ja du, ställ dig inne i kiosken så du inte blir blöt.

Mita sa...

Ja idag är det ett riktigt skitväder rent ut sagt. Det blir full mundering på när man ska ut...
Kramen♥

Anonym sa...

Det har regnat och blåst här med. Ha det bra !

Sassa sa...

"morgonkaffe" den var rolig du...

Aurora sa...

Jaja, Sassa. Morgonte ska det vara.Din kära mamma har inte fattat tjusningen med kaffe än och troligtvis aldrig.

Aurora sa...

Jaja, Sassa. Morgonte ska det vara.Din kära mamma har inte fattat tjusningen med kaffe än och troligtvis aldrig.