fredag 13 december 2013

Det som sker det sker

Fredag den 13:e?

Eftersom jag inte är skrockfull så bryr jag mig inte.

Men jag går inte under stegar. Man vet aldrig vad som kan hända. Och det beror mer på att stegen inte är säkert förankrad och den som ev. står på den har full koncentration på att hålla sig kvar och kan bli lite släpphänt.

Svarta katter. Ska man spotta? Stackars lilla svarta Elsa. Svarta katter är fina djur som verkligen inte för ngn otur med sig.

Nycklarpå bordet. Det är just där mina oftast hamnar.

Min åsikt är att det som sker det sker oavsett vad som försiggått innan.
Får jag en hink i huvudet när jag går under stegen så är det mitt fel som inte fattade att risken fanns.

Elsa är ju inte helsvart förståss.

4 kommentarer:

Siita sa...

Inte min Lakris heller, han har en liten vit fläck på halsen stor som en 50 öring. Kram

Ama de casa sa...

Här i Spanien är det tisdagen den 13:onde som är otursdagen. Så nu har jag dubbla dagar att "oroa" mig för ;-)

Herr Nilssons Fru sa...

Min mamma säger alltid o har alltid sagt att det är tvärt om. Alltså en lyckodag :) en av mina bröder är födda fredagen den 13 onde.
Jag är själv inte speciellt skrockfull. De lär nog försvinna helt i takt med den äldre generationen.
Kramiz

Fenixmonas sa...

Jag ÄR skrockfull, mycket! Fast fredag den 13:de har jag inte haft något besvär av...förrän igår...Kramiz