onsdag 11 december 2013

En hemlighet.

Ska strax till jobbet men innan dess ska jag skölja ur smeten jag har på huvudet.
Jag har gjort mig Julfin.
Hårfärgen ändrar jag nog aldrig då jag bara förstärker den jag har från början.
Faktiskt kan man undra vilken färg det är nu för tiden.
Hur mycket grått är det?
Vill inte testa så det får bli en hemlighet.

Nu smälter snön fort.
Det hade faktiskt varit bättre om all snö kom på en gång så att kommunen bara behövt snöröja den enda gång. 
Här i Jönköping verkar det som om kommunen budgeterade för ett snöfall.
Efter Sven är kommunens snöröjningspengar slut.

Efter nyår kommer det nytillskott till kassan.
Kommer det snö innan dess får de spräcka budgeten.
Kanske borde de omfördela pengarna från grusupptagningen i kommunen.
De som kör den kör i tomme flera gånger.







1 kommentar:

Siita sa...

God morgon. Var till Nora o dottern där igår. Vet du vad kommunen här hade gjort, jo sandat i kurvorna bara. Kram