tisdag 14 januari 2014

Miss igen

I dag kom jag med bussen.
Men.
Jag fick inte åka ända fram.
2 hållplatser innan min ändhållplats gick bussen söner.

Vänta här sa chauffören så kommer det en ny buss.
Vänta?
Det finns inte i mitt ordförråd så jag tog mitt pick och pack och gick sista biten.

Riktigt skönt promenadväder men jag hade behövt dubbar på skorna.

Väl i bowlinghallen så la jag mig i värmen i kärringgrillen.

Lite dråpligt är det för hemma väntade ett erbjudande från Länstrafiken om gratis bussfärder i hela Jönköping i en månad.
(Har de plankat Skånetrafikens erbjudande från i somras)

Lova kan de ju alltid men då får de se till att jag antingen kommer med eller att bussfärden blir fullständig.

4 kommentarer:

Melody and M.E sa...

Jag hade gjort som du, tagit mitt pick och pack och börjat gå! Så mycket det pratas om att man ska åka kollektivt och så fungerar det så dåligt de gånger man gör det!
Önskar dig en fortsatt bra vecka!
kram M.E

Mita sa...

Haha..jag tror jag dör av skratt åt eländet. För det blir aldrig bättre med bussarna, och chaufförerna borde få lära sig halkkörning ordentligt..
Kramar**

Fenixmonas sa...

Nej, inte inbjuder dessa sista resor till mera åkande precis! Kramiz

Siita sa...

God morgon. Jag skulle gärna åka buss, men då får jag gå 1.5 km till hållplatsen o vem har lust med det. Just nu står snöspruten för fullt ute här. Kram