onsdag 26 februari 2014

Buss på er.

Onsdag.
Sovmorgon söm sig bör men det betyder inte att jag sover bort morgonen. I dag ska jag ta mig en tur till Biltvätten innan jobbet kallar.

Då blir det som alla förstår ingen bussresa idag.
De där bussresorna är ett kapitel för sig.
I Måndags funkade själva resan riktigt bra men i busskuren hade en ung rökare bestämt sig för att stå.
Hon fick vara ensam och vi övriga stod utanför. 
Jag gav henne en vink om varför jag inte ställde mig hos henne men det brydde hon sig inte alls om.

I går  (Tisdag) fick jag problem.
Om jag skulle ta bussen så fick jag antingen komma 5 minuter för sent eller 55 minuter för tidigt. Bedrövliga busstider vi har. Inte undra på att folk tar bilen. Eftersom jag var ledig på förmiddagen åkte jag ännu lite tidigare och tog bussen ner till stan för att shoppa lite.
En liten undran. Gäller inte hastighetsbegränsningarna bussar?
Busschauffören körde som en vilde. Minst 60 - 70 förbi skolan.
Eftersom inga stod och ville med så var det gasen i botten hela vägen.
Nedför backen mot Råslätt var han säkert uppe i 100.
Ingen behaglig resa. Det gällde att hålla sig i när kurvorna togs.

I dag blir det som sagt bilen. 
Både för biltvättens skull + att jag måste ha med mig mina klot till träningen i kväll.

Dagens ros



1 kommentar:

TantGlad sa...

God morgon!
Håller med om bussarna som går alldeles för fort fram.
Ha nu en jättefin dag
Kram!