tisdag 10 mars 2015

Jönköpings slukhål

En tidig morgonpromenad innan jobbet drar.

Lite nytt i Rådhusparken.
Tänk vad man kan göra av en "trädstubbe"

Mellan hamnparken och kanalen hittar jag nästa verk.

Det var bra att jag även tittade neråt för där hittade jag något annat.
Jönköpings nya slukhål


Troligtvis har det stått någon stolpe eller dylikt där innan. 
Två hål som är igenfyllda.
Ett av dem har säckat ihop underifrån.

Ca 40 cm djupt
Jag hade lätt fått i båda fötterna.
Hoppas kommunen täppt till under dagen för annars är det risk att någon bryter benet.
Hålet syns ju inte när det är mörkt.

7 kommentarer:

Ma sa...

Otäckt med hålet. Hoppas det är igenfyllt nu. Trädskulpturen var verkligen läcker. Fick nästan lust att fixa något liknande fast i mindre skala på tomten på Mitt Sommartillhåll....

Ama de casa sa...

Oooo... Slukhålet ser otäckt ut... :-)

siitawelamsson sa...

God morron. Hoppas dom täpper till hålet. Skulpturerna är toppen. Kram

Loka sa...

Vilka vackra skulpturer! Visst går det göra mycket fina saker om begåvningen finns "ler"

Det där hålet bör man täcka för eller fylla å det snaraste, som du säger är det risk för skada vid mörker.

Önskar dig en fin fortsatt onsdag
Kram

Anonym sa...

Kväller..Ja det gäller att vara förberedd när våren kommer,blev lite kallt om öronen mot kvällningen,-grader ute nu..Haé Kram.

wiper sa...

Jag svarade i min blogg men gör det här också ang nya skulpturen

Den ligger norr om vaggeryd i norrgående fil, man får se sig omkring för man kan missa dom. Ungefär 2 km från norra avfarten i Vaggeryd mot Jönköping E4

Åker man på den mindre vägen så kan man gå ut i skogen 500 meter och se dom på nära håll.

Vi har inte varit till Jönköping på ett tag så det är så kul att se dina bilder. Den första har jag inte sett så den får man kolla in nästa gång. Den andra ligger ju nere vid kanalen

Det var inget vidare att dom lämnat dessa hål för olyckor händer så lätt.Det kan kosta kommunen i skadestånd om nåt händer.

Sköt om dig och ha en fin dag i solen

kram
Malin




Herr Nilssons Fru sa...

Hua så läskigt de är när de plötsligt blir hål i marken. Tur de inte är stora så husen ramlar ner...de har hänt.

Fina saker de hittar på och pryder med. Den första trodde jag var ditt nya hus, såg en dörr ju, men så såg jag ditt hus i bakgrunden - uj vad rum du har att städa :)

Kramiz