måndag 28 april 2014

Hot går hem?

Så var det dags igen.
Måndag morgon och en lång kort vecka framför oss.

Det är farligt det här med all korta vårveckor.
Man kan få en vana på dem.
Veckan innan påsk försvann Fredagen för mig och förra veckan Måndagen + Fredagen,
Den här veckan avslutas med långledigt Torsdag - Söndag.
Sen kommer tre fulla veckor innan Kristi Flygare inträffar.
Hur ska jag klara mig?

En liten vårförkylning kanske?
Nej, har jag varit frisk hela vintern så vill jag vara det i fortsättningen också.
Det är bara att bita ihop och invänta semestern.

Peppar peppar men trots att jag ska vara infektionskänslig  i och med min sjukdom så tillhör jag  de som får en förkylning vartannat år si så där.
Det enda som stör mig nu är "hösnuvan".
Förbaskade pollen.
Ett litet regn kunde kanske göra livet lättare. 

Snart så blommar äppelträdena
I varje fall det ena.
Ett av dem har inte visat några tecken alls på att vakna efter vintervilan.
Gubben hotade det med sågen så vi får se om det bet på det.




5 kommentarer:

yvonne sa...

Godmorgon! Det är mycket pollen i år!Vi har också en massa vandringsstigar! Ha en bra dag! kram!

Ama de casa sa...

Synd att pollen ska störa sådär när det är en sån härlig vår...

Ha en kort och bra vecka :-)

tomtan sa...

Jag har semester nästa vecka så jag ska nog klara av de här 3 långa veckorna :D Pollen är inte kul.

Fenixmonas sa...

Pollen är ett otyg och lägger onekligen sordin på glädjen med det fina vädret. Kramiz

Sassa sa...

Låter som pappa...