torsdag 17 april 2014

Rosa?

Skärtorsdag?

Vadå skär?
Nej, Ingen himmel som skiftar i rosa. 
Men jag var ju inte uppe i gryningen och kollade heller.
Inte är det ngn som har skurit sig heller.

Ordet skär här ska visst betyda ren.
Idag var dagen då Jesus tvättade fötterna på sina lärljungar.

Jag kanske borde ta på mig mina rosa skor dagen till ära.
Skulle kanske kunna skrapa fram en rosa top till det hela också.
Nej, jag är inte religiös så jag kan ju driva med saken.

Vilken Torsdag det än är så är jag glad att veckan är slut i och med den.
Nu blir det till att vara ledig och ta det lugnt.
Förbereda julmaten  påskmaten och ha en go Påskafton i glada vänners lag.

Julmat eller Påskmat är väl samma sak. Det är nog endast doppet som fattas.
Tom julmusten byter ju namn till Påskmust.




Bild lånad på webben




Inga kommentarer: