lördag 26 april 2014

Skynda?

Underbara Klara.

Vilken dag vi har haft.
I går kväll pratade vi om att åka tidigt och köpa ett bord till altan.
Började dagen med att gubben hojtade att vi skulle åka strax.
Då sov jag.

Jag kan inte stressa på morgonen och det vet min käre make så väl.
Efter medicinintag så mår jag tjuvtjockt en bra stund.
Trots detta står han där och stampar.
"Skynda dig"
Skynda är ett ord som jag inte har förstått innebörden av. (vill inte)
Jag skyndar långsamt.

Ett bord blev det och väl hemma även ihopskruvat och uppsatt.
Därefter tog jag ledigt en bra stund.
Solstolen var alldeles för inbjudande.

I kväll blir det lagfest för bowlingen.
Ska bli gott att få sig lite god mat serverad.


Ska jag eller ska jag inte väcka den här damen. 
Hon sover minst 20 timmar / dygn.




3 kommentarer:

Siita sa...

Hon sover då mera än mej. Jag sover ca 6 timmar. Kram

Veiken sa...

Låt henne sova, det ser så gott ut! Jag vet precis hur det känns att bli väckt! :) Ja, Klara verkar stanna ett tag till. Så härligt! Kram

Fenixmonas sa...

Mycket klokt att skynda långsamt, den förmågan är bra!
Det var första gången jag var på en frireligiös begravning, den var mycket fin. Kramiz