söndag 6 april 2014

Stopp och belägg!

Efter att ha varit i full fart under helgen sa mitt huvud ifrån
Hit men inte längre.

Nu är det dags att vila tyckte de där gubbarna på huvudkontoret.
Så i eftermiddag tog jag mig en liten lång tupplur.

Nu är de där höjdarna säkert nöjda men fy sjutton vad svårt det var för dem att få igång resten av kroppen.

Men just nu har de inget val .
Antingen så ser de till att alla vaknar eller så kommer de att hända en olycka.
För jag tog en vätskedrivande tablett nyss.
(En liten biverkan på min medicin är att kroppen samlar vätska)

Jag var och hämtade ut medicinen idag.
Nu är den prissänkt och en kartong kostar nu 23339:-.
Den räcker i en månad så på ovanstående bild är det medicin för närmre 47 000:-.
Tack alla skattebetalare för att jag får denna behandling.


1 kommentar:

Gilla sa...

Du är ju heltokig! Jag fattar inte att din medicin kostar över 23tusen kronor. Men det går väl under högkostnadsskyddet? Annars är det ju för galet. Du förstår väl att det är ironi?

Varsågod! Jag är pensionär och betalar högre skatt än vad vanliga löntagare har med samma underlag.

Sv: Tack för berömmet. Ansepanse kan verkligen fota. Vad jag förstår så har hon en höjdarkamera, medan jag har en enkel liten digitalare.

Kram/Gilla