tisdag 19 augusti 2014

Skrattretande

Bor man i Jönköping så har man även den sämsta busstrafiken man kan tänka.
Jönköpings Länstrafik gör allt för att vi ute i kommunen inte ska ta bussen.

I dag börjar jag 11:30 på Råslätt.
Restid 12 minuter med den snabbaste bussen.
Det är bara det att den går bara en gång i timmen.
Som förslag får jag också att kl, 10:41 först resa söderut till Torsviks bussterminal.
Efter ett antal byten är jag på Råslätt 1 minut före den buss 14 som går till Råslätt 11:14.
Jag är på Råslätt 4 minuter före arbetstidens början.
Jag har ett alternativ till.
Jag kan ta bussen 10:14 och vara på jobbet en timme för tidigt.

Inne i innerstan går bussarna tätt men för att vi ska komma dit måste trafikplanerarna tänka om.
Hur gör vi för att få fler som åker buss och inte tar bilen till stan.
För det är ju vi ute i förorterna som tar bilen och inte de inne i stan.
De åker knappt buss då de har promenadavstånd.



Detaljer11:1411:2600:120TätortstrafikGång27,00 krRealtidResegaranti gäller ej

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hej du,,Precis som på så många andra ställen,kollektivtrafiken verkar planeras av tot, inkompetenta personer..
Jag har ömsom sol ömsom mulet,en del moln ser hotande mörka ut+17 just nu..Haé Kram.

tomtan sa...

Man ska aldrig sluta att förvånas.....

Vi gav svamparna till mammorna så vi slapp rensa :D

Melody and M.E sa...

Man kan ju undra om de som planerar turerna någonsin åker buss! Får en känsla av att inte gör det…
kram M.E

Mita sa...

Skratta eller gråta, det är frågan. För det är så där det är,tyvärr.Det går bra att sitta på sina arslen och bestämma. Men i verkligheten stämmer det inte,
Kramar♥

MICKAN from QUEENS FIELD¸.•°`♥✿⊱╮ sa...

Samma här och på helgerna går bussen varannan timme.

Fenixmonas sa...

Idiotisk planering. Det är ju de som bor utanför städerna som behöver bussarna mest...Kramiz