onsdag 27 augusti 2014

Typiskt

En strålande dag väntar.
Klara har bestämt sig för att göra ett litet besök.

Men.

I dag är dagen då jag arbetar till 17:00.
Därefter tar jag mig snabbt till bowlinghallen för att träna.
Hemma igen ca. 19:30.

Och då är det inget kvar av den fina dagen.
Det märks tydligt att hösten har knackat på dörren.
Kvällarna är inte alls så där goa längre.

För att ändå få ut lite av dagen hänger jag med gubben ner till stan nu på morgonen.
En liten promenad med honom och sen tar jag bussen därifrån till jobbet.

Frågan är bara.
Vilka kläder ska man ha på sig.
Vill jag frysa på morgonen eller svettas fram på dagen?


Ett praktexemplar av solros som jag hittade i Dalby.
Konstigt vad alla växter trivs i Skånes mylla.

Snart så lämnar dottern Dalby och flyttar in till Lund.
Härligt då de slipper bussresorna in till stan.

2 kommentarer:

znogge sa...

Ja, det är svårt att klä sig. Kalla morgnar och hyfsat varma eftermiddagar. Men det är bättre att vara för varm och ta av ett plagg tycker jag.

Kram

Ama de casa sa...

Ja, det där med hur man ska klä sig är inte lätt alla gånger... Hoppas du lyckades hitta nåt som passade både morgon och kväll :-)