fredag 5 september 2014

Sista kvällen med gänget

I kväll ska jag stå i Hovslätts IK :s café för sista gången.

Jag har lovat mig själv att i och med den här säsongen ska jag sluta med att alltid ställa upp.
Nu är det dags att släppa fram nästa generation.
Fast ibland börjar jag undra.
Är nästa generation lika generösa med sin lediga tid som vi har varit?

Vad jag också vet är att de som är lite äldre än mig verkligen har varit eldsjälar för sina lag.
Alla goa gubbar i HIK ni gör ett strålande jobb.

Kvar för mig är några matcher för Barnarps IF.
Det är ju det laget som ligger mig varmast om hjärtat.

Vad annars.
Det är där sonen och dottern fått sin idrottsuppfostran.
Visserligen har sonen gjort som jag ibland och halkat in hos HIK.
Både som innebandyspelare och fotbollsspelare.
Och dottern spelade handboll för Cyrus
Lite roligt för jag började min bowlingkarriär hos just IK Cyrus.

Hädanefter blir det bara hårda bollar för min del.









Inga kommentarer: