söndag 5 oktober 2014

Jag gick för långt.

Start och mål för dagens promenad
Rosenlunds bowling.


Lilla Sanna gård.
Inte att förväxla med den mer kända Gula Sanna,

Via Burvägen tar jag sedan österut.

Ett tråkigt stängsel kan bli fint med en klätterväxt.
Speciellt så här på hösten.

      Huskvarnaviken.



Lite längre bort har folk skaffat sig små kolonilotter utmed gångstigen.
Inte så mycket mer än lite höstastrar som blommar just nu.


Oj!
Nu har jag nog kommit över gränsen och befinner mig i Huskvarna.
Dags att vända om.
Är man Jönköpingsbo så är man.


Där borta skjuter Sandbankarna ut och Skrämmabäcken har sitt utflöde i Vättern.
Det är dit jag ska för att komma tillbaka till MÅL.


Så där ja.
Ordningen är återställd och jag befinner mig på Högagärdet.

8 kommentarer:

siitawelamsson sa...

Det blev en rejäl promenad. Här har jag varit till Örebro med mina små. Kram

Geddfish ♥ sa...

Det var en klurig rubrik.
Ja, det händer att man går, cyklar, kör för långt ;) men det går alltid att rätta till.
En lång promenad är aldrig fel, jag tog en själv idag mellan fönstertvättarna.

Maria sa...

Härliga promenadbilder och vad fint dahliorna fortfarande blommar. Hoppas frosten håller sig borta länge.
Ha en bra dag/kram

Anonym sa...

Vilken underbar höstpromenad du bjuder på!

Herr Nilssons Fru sa...

De var väldigt fin o mysigt där längs din promenadväg. Förstår man kan tappa både tid o rum när man traskar där.
Underbara bilder.
Kramiz

Veiken sa...

Ibland är det trevligt med att gå för långt! Vackert också! :)

TantGlad sa...

Oj....nu har du inspirerat mig att "Gå för långt". Hoppas min promenad blir lika upplevelsefull som din. Jättefina bilder visar du.

Hmm......Jag gick för långt.
Men att jag tog bloggpromenaden in till dig ångrar jag inte.

Tjingeling.

Fenixmonas sa...

Ser ut som du fick en riktigt lång o fin promenad! Kramiz