fredag 27 mars 2015

En arbetsam natt är till ända

Efter att ha arbetat hårt hela natten så är det dags att ta bilen till nästa arbete.

Men attans vad mycket jag har fått gjort inatt.

Jag har bl.a. fått detta gjort:

Städat upp bland alla papper.
Putsat fönster.
Klippt fruktträden.
Gödslat gräsmattan så den är nu riktigt grön och fin.
När jag ändå höll på så tapetserade jag bottenvåningen.
Upptäckte att allt jag gjorde kostade pengar så då passsade jag på att vinna en rejäl slant.

Det är bara synd att när jag vaknade så var allt ogjort.

Det får bli Inga som sköter huset idag.
Eller finns det någon liten hustomte som kan tänka sig ta tag i allt vi vill ha gjort?


Thea!
Nu får du ta ditt ansvar och sluta slappa.




4 kommentarer:

Ama de casa sa...

Attans också... Och du som var så duktig!
:-)

wiper sa...

En sån dröm vill jag ha också ;) för här blir inget gjort

Vilken härlig kattbild.

Ha en fin fredag
kram

yvonne sa...

Såna drömmar brukar jag också ha Man blir så trött nästa dag av allt arbete man har gjort! ...Det var tidigt för en starroperation!! Kram!

Anonym sa...

One can dream / can't one?
Men sen kommer verkligheten. :(
Roligt - Tack!

Ruth i Virginia