onsdag 25 mars 2015

Fåglarna

Jag älskar fågelkvitter.
Och visst är det underbart när fåglarna flyger åt rätt håll.
Det vill säga flyttfåglarna som nu styr kosan norrut.

Men.
Fåglar är inte alltid ett positivt tecken.
  • Jag vet att tiden kommer när jag förbannar dessa småfåglar när de sätter igång med sin kakafoni av fågelkvitter klockan 3 på morgonen.
  • Jag går livrädd över torget på Råslätt när kajorna flyger i stora flockar över mitt huvud. Var tänker de släppa ifrån sig sin skit? I mitt huvud?
  • Fåglarna i Jönköping city har gjort sitt och målat alla gångar med sin skit.
  • Råslätts skräpfåglar kommer fram.
Hur ska man annars tolka det här.


Av  resterna kan jag utröna att det är någon form av fåglar
Hela marken är full av nötskal.
Vad  är det då för sort som häckar där under kvällarna?
Eftersom torget är fullt av snabbmatskartonger och dylikt så måste det vara någon slags skräpfågel.

2 kommentarer:

wiper sa...

Det är verkligen underbart med fågelkvitter men håller med dig i en del du skriver för vi hade ett helsike när vi bodde i eget hus. Vi hade kajor som levde om redan tidigt på morgonen och det var enerverande. Småfåglarna har mycket finare läten

Vad tråkigt och smutsigt det såg ut på bilden. Vi har fått för många kajor så det måste nog göras nåt åt detta så vi får en lagom population

Ha en fin onsdag
kram
Malin

Christina sa...

Ja, antingen är det fåglar eller människor ;) Sådana kan också lämna högar av skräp efter sig.

Kram Christina som hittade hit via tant glad