torsdag 7 juli 2011

Minnet är kort

Vad är det man brukar säga?
Det man inte har i huvudet får man ha i bena.
I mitt fall var det i hjulen.
Lovade far min att köpa lite grejer han skulle ha upp till Strömstad i morgon.
Grejer min faster skulle ta med sig upp.
De är sommargrannar där uppe.
I går var jag och handlade och levererade till faster.
Var har du Rökespånen då. frågade hon.
Så i dag fick bilen ta vägen förbi Biltema igen .
Hem hoppas jag det kommer lite rökt makrill.

Var det ngn som sa fisk?

9 kommentarer:

Anonym sa...

Okidoki,jag spar din gissning tills i morgon,då kommer svaret.Haé Ktam.

Carina Sjölund sa...

I bland har man inte ens i benen :)
Kramen♥

Anonym sa...

När jag var liten Valp på 60- & 70-talet hade vi ett rökeri runt hörnan. Minns att det alltid doftade så gott, men inte ville vi äta det när mamma hade köpt hem inte!
:)

Tomtan sa...

Skönt att höra att det är fler!

Mita sa...

Teflonminne kallas det,och det är många av oss som har,till och med jag,hmmm...
Att röka själv är supergott,
Kramiz!

Yvonne :-) sa...

Jag är så gammal att jag inte ens har det i benen...Lovar att inte kliva upp på brädan.Tittar inte äns på den! ♥kram!

Gilla sa...

Vi brukar köpa vår rökta fisk, som är makrill. Det är jättegott.

Svar: Jag kan verkligen rekommendera boken, Brännmärkt. Läs den om du är intresserad av historia!

Gilla

Petra sa...

Förstår om du glömde det, var ju ingen kul affär direkt ;)
Skulle faktiskt behöva dit med, men har närmaste på Hisingen, så det blir aldrig av ;)

Kram

Siita sa...

God morgon. Brukade röka abborre förr när gubben fiska. Det är jättegott. Kram