fredag 5 augusti 2011

Låt vården kosta.

Nu ska sjukhusen straffas med vite för ev. överbeläggningar. Besparingarna har gått alldeles för långt.
Men jag säger som jag alltid sagt. Lägg pengarna där de behövs. RUT- avdragen t.ex borde gå till gamla tant Rut och inte till fullt friska som kan städa själva.

Jag dammar av ett gammalt inlägg från min Metrobloggtid.

Besparingar

Ja, det här handlar inte om mina besparingar.(de är alldeles för små för att diskutera). Utan det här handlar om de besparingar som våra kära politiker tänker göra i skola och omsorg.
Hur i helsike kan ngn tro att besparingar med sjuka och gamlas vård ger ngt. Och att dra in på personaltätheten i skola är att slå undan fötterna på våra unga. Sedan får de så dålig mat att de inte äter den utan går hungriga under dagarna.
Se istället till att alla/ de flesta får ett jobb att gå till och känna sig meningsfulla. Annars får de gå till socialen för att kunna överleva. Mig veterligen har ingen överlevt på vatten och luft. Det kostar som sagt även pengar till bidrag åt dessa arbetslösa.
Det är inte samma kassa säger då våra kära politiker. Visst är det det. Till syvende och sist kommer pengarna från våra skatter. Och om alla kom ut i arbete skulle många svartjobbare inte kunna stämpla eller gå på soc. Och då kan vi spara pengar där.

2 kommentarer:

MICKAN sa...

Visst är det en dröm att alla får arbete.

Men jag tror aldrig att det kommer att bli så helt och hållet någon gång.

Nu håller vi tummarna att pengarna hamnar på rätta stället! Bra skrivet.

Siita sa...

Det är klart att dom gamla, sjuka o skolbarnen ska ha våra skattemedel. Inte dom som sitter högt upp. Kram