torsdag 20 oktober 2011

Mitt gräs

Utanför mitt fönster på jobbet hade vi till förra året än jättefin rabatt.
Men då fick busfröna för sig att elda upp växterna. Och inte bara dem. Det tog sig i taket också.
Följden blev att bostadsbolaget grävde upp alla växter och stensatte ytan.
Men de lämnade kvar det uppbrunna gräset.
Smålänning som jag är sprang jag utoch frågade om de inte skulle ha det,
Nej, du får ta det som är kvar fick jag till svar.
4 st brända gräsplantor fanns kvar.
Gräset heter vad jag fått veta Drottning Margrethe.
En planta kostar ca 850:- på plantskolan.

7 kommentarer:

Petra sa...

Vilket flyt, dom är ju jättefina :)
Sv: Det är lite blandad känsla där, men skönt att vara ensam ibland :)
Kram

MICKAN sa...

Riktiga dyrgripar med andra ord :D

Siita sa...

Du får gärna behålla snön där nere. Kramar

Anonym sa...

Snyggt räddat! Gräs kan vara så himla fint - och ditt gräs hör ju dit :-)

Sand mellan tårna sa...

Köper man sånt gräs?;) Växer vilt hos min mormor eller ja, nästan likadant. Brukar jag plocka lite av och sätta i midsommar buketten vi har på bordet varje år.

Tomtan sa...

Hoppsan! Inga vanliga grästuvor mao *ler*

Stattinskan sa...

Ja, det är underbart vackert. Vi har det här på gården också :-)
Gomorron