fredag 7 oktober 2011

Taxiresenär

När min son skulle börja arbeta här i kommunen lämnade han självklart ett utdrag från polisregistret på att han inte var straffad.
Han skulle ju arbeta med oskyldiga små barn.

Hör och häpna. Nu skickar samma kommun barnen på förskolan ensamma med taxi. En normal rutin enligt förskolan.

Jag förstår mkt väl att föräldrarna är upprörda. Dessa taxichafförer kan ju vara vem som helst. Ingen koll har förekommit på dem och de är ensamma med barnen på resan.

Och inte nog med det. Fel adress har givits och kvällsdagiset har varit stängt när taxin kommit fram.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vi måste ställa som krav på att man endast anställer dagispersonal med normalbegåvning. Om dumma, arroganta och lågintelligenta slarviga människor anställs kan ju barnen få lida eller bli så här hänsynslöst behandlade.

Anonym sa...

För det första åkte väl inte barnet ensam, taxichauffören var väl med?
För det andra har de stor vana med lite äldre barn alla fall de kör ofta. För det tredje så är det en taxichaufför som jobbar åt ett bolag så är han checkad med brottsregistret, alla fall sen minst fem år tillbaka, längre vet jag inte. För det fjärde så därmed är han inte vem som helst, och taxibolaget vet ju vem de skickar på körningar.

Anonym sa...

Va f-n,,sanslöst,är dom tomma i huvudet..
Oki,Grattis på namnsdagen..Haé Kram.

Sand mellan tårna sa...

Nä men fy! Jag skulle bli galen. Är så glad för servicen dom har här med inte bara chaufför utan även en servicetjej som sitter med barnen bak i bussen och ser till att dom är fastspända, hjälper dom av fram till dörren samt att det finns fotografier på personerna som får ta emot barnen i bussen ( hos oss är det jag och hasan samt hasans ena bror som får ta emot Alex) när dom kommer hem så inte vem som helst kan komma och säga att dom får ta emot barnet. Känns tryggt. Samma på skolan, bara jag, Hasan och hans bror som får hämta Alex på skolan om det skulle vara något. Så när mamma varit här och hon vill möta honom vid bussen måste jag följa med ner också annars släpper dom inte honom.

Anonym sa...

Jag blir så förbaskad att jag saknar ord.Taxichauffören har fullt upp med att köra bilen och det ingår inte i hans jobb att dessutom vakta små barn... Kram