måndag 19 december 2011

Lev Livet Live

I min brevlåda låg i dag tidningen Haema. Utgiven av Blodcancerförbundet
I tidningen var ett reportage om en 23-årig tjej vid namn Carin Eggert.
Hon hade fått diagnosen Kronisk Myeloisk Leukemi i september i år.
För min del var det idag exakt 4 år sedan jag fick diagnosen.
Carin gjorde som jag gjorde.
Hon startade en blogg för att skriva av sig.
I hennes blogg står det en mycket bra information om just KML.
Jag känner igen mig i hennes symtom och förstår hur hon känner det nu så här i början. Men som hon också säger.
Vi drog en nitlott men det var den bästa av nitlotterna.

6 kommentarer:

Siita sa...

Hejsan. Jag får oxå en tidning, men den har med bröstcancer att göra. Ha det gott i snön. Kram

Tomtan sa...

JAg beundrar er!

Mita sa...

Ja det gäller att dra den rätta nitlotten om man nu ändå måste få en nitlott...
Kram vännen!

Fenixmonas sa...

Ja, det var så jag kände när sonen fick sjukdomen DM, som ju är hemsk i sig, men vi trodde att det var ALS som har ett mycket snabbare förlopp. Kramiz

Stattinskan sa...

Jag var inne och kikade hos henne. Ni är beundransvärda båda två!
Kram och god morgon Aurora :-)

Sand mellan tårna sa...

Starka kvinnor båda två!