lördag 7 januari 2012

Vi har gjort det igen

Nu har sonen och jag gjort det vi är bäst på.
Shoppat.
I garaget stod dotterns bokhylla och sonen hade blivit lovad att ta över den.
Men han köpte en för stor TV så den fick inte plats i TV-hyllan.
I IKEA:s nya variant av hyllan fanns det däremot plats. Så det blev en inköpsrunda till.
Jag kan se sonen framför mig där han antagligen ligger på knä och skruvar i kväll.
Sen skulle han koppla upp TV:n.
Det tar sig sa mordbrännaren.
Ungen börjar få till det i lägenheten.


6 kommentarer:

Stattinskan sa...

Ja, det är bra att "barna" får ta utmaningarna på egen hand (fast nu sa jag emot mig själv - springer ner till dottern så fort en skruv ska skruvas) ;-D
Svar: Ja, jag har inte bara egna trafikregler - jag tar mig friheten att kasta ut julen när jag själv vill också ;-D
Kram

Siita sa...

Jag slängde ju ut bokhyllan, o skulle ha något ist. Har letat med ljus o lyckta. Idag skrev min kompis att hon hittat en på FB. Vi åkte direkt o hämtade den. Kram

Veiken sa...

Gott är det när man ser att barnen har det bra. Det ger ett extra ljus i tillvaron! :) Kramar

Mita sa...

Att handla är inga problem här heller.Vad roligt att ni har samma intresse där du och sonen.Hoppas han fick ihop hyllan och fart på tv,n.Det kan kräva sin man/kvinna det där..*L*...
Kramiz!

Sand mellan tårna sa...

Shoppa är något jag också är väldigt bra på:)

Anonym sa...

Jag har en ärvd tv-hylla utan tv i mitt arbetsrum. Där skulle jag behöva shoppa nytt.