tisdag 21 februari 2012

Dagen är kommen

Jaha, nu är vi där.

Fettisdagsdagen.

Min klinikchef bor på en liten ort utanför stan och där finns ett konditori som gör de absolut bästa Semlorna.
Gissa vem som fått i uppdrag av sin personal att ha med fika idag.

En Semla ska enlig mig vara av traditionell typ.
Inga smaksättningar av div bär.
Och det ska vara grädde på den och ett runt pudrat lock.
Annars är det banne mig ingen semla utan vilket bakverk som helst.
Ture Sventon skulle vända sig i sin grav om han visste hur vi misshandlar Temlorna.



8 kommentarer:

Carina Sjölund sa...

Semlor ska vara som dom alltid vart.
Med mycket mandelmassa :)
Kramen på dig♥

Sand mellan tårna sa...

Pannkaksdagen också läste jag på facebook så idag kan vi frossa fast jag står över semlorna. Förstår inte alls tjusningen med dessa.
God morgon!

Fenixmonas sa...

Har ännu inte ätit någon semla i år men hoppas att gubben köpper med sig ett par hem idag! kramiz

Anonym sa...

Mors..Håller med dig om semlorna,,men för mig får dom vara ändå...Kul att de gamla namnen bibehålls,,vi fick en liten Ella i familjen i söndags då fick min syster sitt andra barnbarn.Haé Kram.

Yvonne sa...

Godmorgon! Jag vet vem som får köpa semlor till ditt jobb.Blir spännande att se vilka blommor som finns i trädgården. Kram!

Znogge sa...

Håller med. En fastlagsbulle ska vara precis så!

Mollan70 sa...

Här har vi festat på semlor! Mums!

Skruttmärtha sa...

Håller med dej en Semla ska vara som den alltid varit.
Äter alltid min första semla på Fettisdagen.
Ha en bra dag
Kram