fredag 13 april 2012

Har de ingen koll alls

Jag skulle också vilja ha en personlig assistent som följde med mig på mina resor.
En nära släkting som F-kassan betalade lön till.

Självklart ska jag själv under tiden uppbära sjukersättning eftersom jag en gång för många år sedan skadade mig och då var funktionshindrad ett tag.

Försäkringskassan verkar inte kolla upp om skadan är bestående utan ersättningarna rullar på.

Nu verkar det vara något på gång från F-kassan. En utredning har presenterats.
Men från utredning till beslut är det lång väg.

Så under tiden kan fuskarna göra som mannen som idag dömdes till 3 års fängelse för att ha lurat till sig 5,8 miljoner av våra skattepengar från F-kassan.

DN   GP

6 kommentarer:

Roggan sa...

Tror nog att man satsat fel här i livet, man skulle nog bli bedragare. Men jag skulle inte kunna sova om nätterna då. Tydligen står det svin i varje hörn. Kram

Stattinskan sa...

Hm, tänker du på pappan som lät sin dotter spela handikappad eller har jag missat nått annat att bli upprörd över ;-D

Sussi sa...

Det är bra att dom åker dit tillslut. Oärliga människor ska inte göra så ärliga människor får det svårare. Det är precis vad dom gör när dom lurar till sig pengar på det sättet. Till slut litar inte Försäkringskassan på nån, vilket man har hört många fall av..

Fenixmonas sa...

Bidragsfuskarna är säkert många...det fuskas och luras på många sätt, så det är verkligen bra att de utreder detta bättre! Kramiz

Anonym sa...

Känns trist iallafall för de som behövt dessa pengar. Skönt att de får ta straffen för dessa handlingar.

Elly sa...

Inte ovanligt att skriva sej på en adress där man aldrig satt sin fot .. och leva på en annan adress och få bidrag. Verkar riskfritt för ingen kollar. Tyvärr är det en hel del som håller på med bidragsfusk - undrar lite om de betalar dem som tillhandahåller adresserna ...