fredag 4 januari 2013

Äntligen

Äntligen går den här arbetsveckan mot sitt slut.

Det är tur att vi har fått mjukstarta så här med en kort vecka.
Att det ska vara så förbaskat svårt att komma i säng på kvällen.
Följden blir att det är svårt att skaka liv i de grå så här på morgonen.

I dag ska jag ringa läkaren igen om min fot.
Den har tyvärr också lite svårt att komma till livs.

Det är nu 3 veckor sedan jag skadade mig.
Skratta inte nu men så här gick det till.
Jag står med en fot på toalettringen och halkar till.
Foten åker ner i toan och för att inte åka i botten ryggar jag tillbaka.
Ramlar baklänges ner på golvet och slår i huvudet samtidigt som tårna åker upp under den utskjutande kanten i toan. Där fastnar benet. 
Upplysningsvis så är  toan är ovanligt ren och vi använder alltid en sån där liten blå stav som gör spolvattnet rent och desinfekterande.

(Dottern tyckte det var tråkigt att ingen filmat händelsen för hon ansåg att den skulle gjort succé på Youtube. )




9 kommentarer:

Yvonne ♥ sa...

Godmorgon!Jag sitter ner på toan. Verkar vara svårt att stå på ett ben på ringen för att göra sina behov..........Svar:Jag var alldeles svittig av frustation.Ska samla alla koderna på ett ställe!! Ha en bra dag! Morgonkram!

Siita sa...

God morgon. Inget trevlig att halka o fastna med tårna. Jag tror Sassa har rätt. Kram

Anonym sa...

Hej! Ja man kan göra sig riktigt illa om man har otur. Ha det bra !

Veiken sa...

Jag håller fullständigt med dottern. Jag tänkte först på dolda kameran, men youtube är bättre!
Trots allt så tycker jag sund om dig! ;) Kram

Sassa sa...

http://www.dagen.se/nyheter/regeringen-vinstintresset-styr-for-mycket-inom-skola-och-vard/


Nu har till och med högern insett att det inte riktigt fungerar.

Skruttmärtha sa...

Jag skrattar inte fnissar bara.
När jag borstar tänderna så har jag en fot på toalocket för jag står och läser och då är det lättare att bläddra i tidningen.
Säger du sanningen när du går till läkaren varför du har ont.
Arla gick ut i Reuamtikertidningen och skrev om öppnaren,
Kram och var rädd om toaletten :-)

Comsi comsa sa...

Erkänner att jag skrattade till, du är en fantastik berättare....
Men att ha ont och allt vad det innebär det skrattar jag inte åt.,.

Krya på foten, det finns mindre smärtsamma sätt att ta ett fot bad.... :-)

Kram!

Siita sa...

Vi två likar måste träffas någon gång. Kram

Anonym sa...

Hej du,,Att ha foten i en potta har jag hört,,men i toastolen,den var ny..Har precis kommit hem från Uppsala,med nyservad bil,ganska tät trafik var det..Haé Kram.