fredag 13 april 2012

Nu går det undan

Våren är på väg med stormsteg.
I går såg jag att björkarna var på väg att slå ut.

Och då förstår jag varför mina ögon rinner och att jag är dabbig i "däsan".

Först trodde jag att en förkylning är på väg men då har den varit på väg lite länge nu. 

På jobbet är det 4st sjuka och gubben tyckte att jag skulle vara rädd om mig så att jag inte blev smittad.
Lite svårt kan jag tänka sa jag. 
Tre av dem är hemma med graviditetsbesvär och den 4:e har inte varit på jobbet den sista veckan.


5 kommentarer:

Siita sa...

Haha är han rädd att du ska bli gravid? Här är det ingen risk att björkarna slår ut än. Dom lovar -grader ikväll o natt. Ktam

Mita sa...

Jaha..med såna symptom som dom har är det lite väl svårt att bli smittad,hehe...
Men min förkylning är allt en vanlig bonnförkylning,känns i kroppen ,
Kramen och ha en fin fredag♥♥

Ama de casa sa...

Jomen tänk om du blir smittad av graviditetsbesvären... Ojoj... ;-)

Tomtan sa...

Tycker oron är befogad... De säger ju att graviditet smittar med dricksvattnet på arbetsplatser :D

Sand mellan tårna sa...

Haha ja akta så du inte blir gravid ;)