tisdag 31 juli 2012

Geografin

Vad jag gjort idag?
Här har det setts på OS. Man var ju tvungen att följa med när Sverige fick sin första medalj.
Fick och fick.
Sara har säkert lagt ner mycket tid och resurser för att vi ska få glädjas över denna medalj.
Lite snöpligt kanske att missa guldet på sista hindret. 


Här har det varit uppehåll hela dagen men inne i stan har det kommit en rejäl åskskur. Jag säger som alltid. Det är berget (Taberg) som skickar undan regnen för oss. 


Strax sydöst om Taberg rinner Lagan upp och väster om orten rinner Nissan upp. Tabergsån däremot rinner ut i Vättern.

Se där. Nu fick jag in en liten geografilektion också.
Har ni vägarna förbi Taberg så och upp till toppstugan och ta en av deras räkmackor. 
Om ni kör E4:an så strax söder om Jönköping står det en skylt. Det blir ca 1 mil extra väg men klart värt som stopp på vägen.







6 kommentarer:

Siita sa...

Blogger har krångel i kväll. Jag bjuder dej på macka när vi ses, Kram

Unknown sa...

Hej!
Jag heter Joanna och är 24 år och när jag var 14 år fick jag diagnosen Aspergers syndrom och nu bloggar jag om livet med diagnosen för att samhället ska få mer insikt och förståelse för hur det är att leva med ett dolt funktionshinder och att alla är lika värda trots bakgrund, så kolla gärna in min blogg:)
Om du inte gillar sådana här kommentarer eller redan fått någon liknande så ber jag om ursäkt och hoppas du förstår att jag bara försöker sprida den viktiga info jag bär på:)

Unknown sa...

Hej!
Jag heter Joanna och är 24 år och när jag var 14 år fick jag diagnosen Aspergers syndrom och nu bloggar jag om livet med diagnosen för att samhället ska få mer insikt och förståelse för hur det är att leva med ett dolt funktionshinder och att alla är lika värda trots bakgrund, så kolla gärna in min blogg:)
Om du inte gillar sådana här kommentarer eller redan fått någon liknande så ber jag om ursäkt och hoppas du förstår att jag bara försöker sprida den viktiga info jag bär på:)

Unknown sa...

svar: kul att du verkar gilla min blogg:) kram

Fenixmonas sa...

Inget OS här men visst är det kul när Sverige tar medalj! Här var en tråkig regndag igår och det ser lika illa ut idag...fast idag ska vi ut till kusten till pappa. Kramiz

Anonym sa...

Fälttävlan är en häftig sport även om jag aldrig skulle våga hoppa fasta hinder så där i terrängen. Små nerfallna träd möjligen.