lördag 10 maj 2014

Hemma bäst!

Dagen har försvunnit fort.
Dottern med pojkvän har nu försvunnit i väg för att umgås med hennes gamla kompisar.
Hon måste ju passa på när hon är i stan.

Under förmiddagen tog vi en promenad utmed Sandbankarna.
Försökte imponera på Skåningen som är van vid platta landskap. 
Vet inte om det gick hem direkt. 
Pojkvännen är van vid höga höjder och upplyste oss om att vid Öresund kunde man se miltals där också.
Speciellt då han arbetar vid järnvägen och ibland uppehåller sig på Järnvägen över sundet.

Jaja, Jag håller faktiskt med honom.

Var plats har sin tjusning. 
Och vi hade upptäckt Skåne innan dottern.
Fin plats på jorden.

Men!
Jag gillar min hembygd med dess stora skogar och nivåskillnader.



Våra sjöar som finns lite överallt är inte heller de fy skam.



8 kommentarer:

Geddfish ♥ sa...

Alla platser har sin tjusning.
Jag var väldigt förtjust i Dalsland, ett Sverige i miniatyr kallat, bodde där i 21 år.
Där jag bor nu i Skaraborg, har en alldeles särskild tjusning med alla berg och kultur.
Min man gillade Jönköping skarpt, där hade han både gått i gymnasium och jobbat lite grand.
Skåne är platt, men finns också en del fint.
Kram!

znogge sa...

Var plats har sin tjusning och visst ser det vackert ut hos dig! Säger en skåning...

Kram

yvonne sa...

Skåne är inte helt platt Vi har Brösarps backar blnd annat! ..........................Ska ut och kolla ifall vi har förjätmigej i skogem. Kram!

Mita sa...

Det är väldigt vackert runt Vättern, och Sverige har många smultronställen. Mitt hjärta tillhör för alltid Norrland....
Kramar♥

Fenixmonas sa...

Alla platser har sin tjusning och Sverige är ett fantastiskt vackert land! Visst är det vackert där hos dig! Kramiz

tomtan sa...

Nog är de så att hemma är bäst!! Fast i mitt fall så är Härjedalen bäst och där bor jag inte.

ansepanse sa...

de flesta ställen har sin egen tjusning och sitt eget vackra, det är skönt att man gillar "sitt eget" ställe här på jorden
kramar

Ama de casa sa...

När jag var på kundbesök i Skåne en gång så pratade jag om "Skånska höglandet". Dom skrattade och undrade om jag möjligen menade "Småländska höglandet".
:-)