torsdag 27 september 2012

Principen.

Jag är prenumererar på 2 bingolotter varje vecka och förra helgen utföll den ena med vinst.
När jag är på A6 passar jag på att hämta den lilla vinsten.
Tänkte hämta skulle jag kanske hellre skriva.
Tjejen i kundtjänst på COOP tar min lott. Skrapar den och scannar den. Ingen vinst säger hon.
Jo då. det är det menar jag.
Och då får jag till svar att hon inte kan kolla igen för systemet ligger nere.
Jag får tillbaka min sönderrivna lott med orden . Kom tillbaka senare.

I dag när jag var där tog jag chansen.
Vinsten är redan uttagen får jag då till svar.
Ingen vinst kan fås ut.

Nu har jag varit i kontakt med Bingolotto och de menar att så länge jag har lotten ska affären ge mig min vinst.Och gör de inte det ska jag ringa Bingolotto från affären.
Lotten ligger återigen i min jackficka. I morgon ska jag dra ut ett utdrag så att jag kan visa att lotten utfallit med vinst. Inte ens det kunde de göra i affären.
Skärpning COOP. Ni  måste ha rutiner när sådant här inträffar.
Hade den första tjejen tagit mitt namn och skrivit upp varför jag hade lotten kvar hade allt varit mycket enklare.

(Jag kan vara utan Sverigelotterna men det är som sagt principen. Och vad hade hänt om vinsten varit större?)


4 kommentarer:

Herr Nilssons Fru sa...

Dålig stil, eller kanske okunskap. Tur de inte var en skrap lott för då hade varit helt kört ju om de skrapat kontrollrutan o sedan fått problem.

Rätt ska vara rätt så jag hoppas du får din vinst.

kramiz

Siita sa...

Jag prenumererade en tid oxå. Men så kom inga lotter o då tänkte jag inte på det, fick en påminnelse, jag ringde då bingolotto o sa jag har inte fått dom lotterna. Nej sa killen det fixar jag. Två veckor efter kom indrivning på beloppet. Aldrig mera bingolotto för vår del. Kram

Mita sa...

Tråkigt när det blir så där,rätt ska vara rätt. Så ge dig inte...
Kram**

Fenixmonas sa...

Jag fick en triss med tre TV-rutor för några år sen...frågade kvinnan i kiosken om det innebar att jag vunnit...Nejdå sa hon och tog lotten...och jag trodde det var så. Sen fick jag veta att det inte var så men då var det försent! Kramiz