fredag 5 oktober 2012

Ett erkännande

PPM hit och PPM dit.
Extra pensionsförsäkringar och dylikt.
Man ska välja dittan och dattan för att få en bekymmersfri ålderdom.

Många är de som börjar oroa sig för sin pension tidigt.
PPM har visat sig vara en flopp enligt  Pagrotsky.
Jag är benägen att hålla med. 

Det är som jag brukar säga. 
Vi är inte där än och systemet hinner säkert ändra sig innan dess.
Hittills har ingen i Sverige behövt svälta.
Vill man ha en bättre pension så är det upptill var och en att spara i aktier eller dylikt.
Har man tur går de uppåt.
Men det kan också gå käpprakt och helsike - Konkurs
Den bästa pensionsförsäkringen jag har är mitt hus.



3 kommentarer:

Siita sa...

Bekymrar mej inte för pensionen utan tar den från 1 mars. Kram

Siita sa...

Kritorna får vänta tills efter lunch. Kram

Camilla sa...

Jag lever i nuet. Visst sparar jag lite till min pesion. Men som sagt...det är NU jag VET att jag lever.
Kram!