lördag 13 oktober 2012

Hjälten Zlatan

I går kväll var det fotboll på tapeten här.
Tack gode gud att Zlatan fanns med på plan. En hjälte.
I dubbel bemärkelse.
Först såg han till att Sverige vann matchen och sen strippade han på plan.
Varför?
En liten Färisk kille frågade om han kund få tröjan men Zlatan gav bort shortsen.
Shirt eller shorts kanske låter lika när killen frågade.
Men Zlatan gjorde dagen för killen.

Zlatan har varit på tapeten även i Italien i natt. Milanfansen vill ha tillbaka sin hjälte. Kan tro det. Att Zlatan själv älskar Milan är inte helt fel för dem. 

AB  1  DN  SvD   GP

6 kommentarer:

attis sa...

Tittade inte på fotbollen. Tur han räddade Sverige då. Nog får man hoppas att man kommer ihåg att hosta. Kan tänka mej att man blir rädd. 10sekunder går fort. Ha det bäst.
Kramen

Siita sa...

Godmorgon. Tur han räddade Sverige. Hans fru kommer från Linde, känner hennes mamma. Kram

Yvonne sa...

Morn!Tittade inte på fotbollen.. Jag tror att hon sätter in annons i wwww.hastnet Så om du ångrar dej så finns han där :-) Kram!

Anonym sa...

Ja du detta ombytliga väder,nu regnar det igen..Ja tur att Zlatan har långa tånaglar som han fick på bollen..Haé Kram.

Gilla sa...

Jag så inte matchen jag heller, förrän man visade att han gav bort sina shorts till den lille killen. Zlatan är en fin människa, som inte glömmer sin egen fattiga barndom. Jag har läst hans bok.

Sv: Jag är inte politiskt intresserad, men det här tände mig, så jag var tvungen att agera. En hög politiker, som skor sig och ljuger. Fy katten!

Men så är det lite överallt. Mycket snack men liten verksamhet. Man vill sitta kvar vid grötgrytorna. Men att göra och att tänka rätt kan de inte.

Kram/Gilla

Ama de casa sa...

Oj! Här har du målat om, ser jag :-)

Gulligt gjort av Zlatan :-)